MGR – co, jak i dlaczego

logo Rodzina i Praca kolor CMYK (1)

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Prawa, Równość i Obywatelstwo (2014-2020).

 

 

 

Dlaczego warto uczestniczyć w badaniu?

 

  • Darmowe, kompleksowe doradztwo w zakresie wdrażania mechanizmów godzenia ról zawodowych i rodzinnych (MGR), w tym:

 

  • analiza potrzeb i oczekiwań odnośnie MGR w przedsiębiorstwie
  • lista najważniejszych wyzwań stojących obecnie przed przedsiębiorstwem w tej sferze
  •  zestaw optymalnych i „szytych na miarę” rozwiązań prawnych i organizacyjnych rozwiązań dotyczących MGR odpowiadających zidentyfikowanym wyzwaniom
  • harmonogram działań związanych z implementacją rozwiązań wraz ze sposobem ich wdrożenia
  • dostęp do bazy wiedzy na temat MGR

 

  • Rabat na uczestnictwo w programach Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu
  • Udział w losowaniu rocznej prenumeraty czasopisma Forbes
  • Zniżka na usługi Instytutu Analiz Rynku Pracy
  • Prestiż uczestnictwa w projekcie realizowanym przez MRPiPS
  • Otrzymanie statusu donatora 

 

Jakie firmy mogą wziąć udział w badaniu?

 

  • Firmy zatrudniające: 250 osób i więcej, lub 50-249 osób, lub 10-49 osób, lub do 9 osób
  • Reprezentujące sektory: usługowy, przemysłowy i/lub handlowy
  • Działające w następujących branżach: bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy; dobra konsumpcyjne; farmacja i medycyna; paliwa, energetyka, wydobycie; produkcja przemysłowa i chemiczna; telekomunikacja, technologia, media i rozrywka; transport, usługi, handel
  • Z siedzibą firmy w jednym z następujących województw: warmińsko-mazurskie, lub lubelskie, podkarpackie, śląskie, pomorskie, dolnośląskie, mazowieckie

 

Na czym polega badanie?

 

  • Kontakt eksperta ze strony Wykonawcy odpowiedzialnego za przeprowadzanie badania w firmie
  • Zaproszenie przedsiębiorcy do udziału w badaniu z wyjaśnieniem wszelkich kwestii organizacyjnych oraz ustaleniem dogodnego terminu uczestnictwa
  • Współpraca z ekspertem ze strony Wykonawcy w celu dokonania analizy sytuacji zastanej
    w przedsiębiorstwach pod kątem MGR obejmującej:

 

  • Analizę dokumentów i informacji udostępnionych przez przedsiębiorstwo
  • Wywiady z właścicielami, przedstawicielami kierownictwa, HR-owcami z użyciem ankiety
  • Rozmowę z właścicielami, przedstawicielami kierownictwa, HR-owcami
  • Sondaż wśród pracowników badanych firm z zastosowaniem kwestionariusza on-line
  • Obserwację bez interwencji

 

  • Warsztat z przedstawicielami pracowników i kierownictwa
  • Szkolenie,  poradnictwo i superwizja
  • Przygotowanie spersonalizowanego raportu podsumowującego wyniki badania w firmie.